Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på många vanliga frågor om våra nya sajter och appar.
Om du fortfarande inte hittar svaret på din fråga är du alltid välkommen att kontakta Kundcenter via mail eller telefon 036 – 30 40 40

Konto och inloggning

Behöver jag logga in på nytt i de nya apparna?

Ja, i samband med att de nya apparna släpps behöver du logga in på nytt. Antingen som vanligt med e-post och lösenord, eller med BankID.

Hur gör jag för att logga in?

Det finns olika alternativ för att logga in:

  • Nyhetssajter – Användarnamn+lösenord eller Bank-id
  • E-tidningar – Användarnamn+lösenord
  • Appar – Användarnamn+lösenord
Hur loggar jag in med Bank-id?
  1. Fyll i personnummer
  2. Starta Bank-id på din mobil, dator eller surfplatta och verifiera dig
  3. Gå tillbaka till nyhetssajten (om nödvändigt)
  4. Du är inloggad!

Nyhetsappen

Hur laddar jag ner nyhetsappen?

Du laddar ner den via App Store eller Google Play. Sök på din tidning så kommer både e-tidningsappen och nyhetsappen upp.

Det går även att ladda ner nyhetsappar från sajt: Alla nyhetssajter har nedladdningslänkar för nyhetsapparna. Du når dessa genom att lägga till texten “/app” i URL-adressen exempel “falkopingstidning.se/app”.

Hur hittar jag nyhetsappen i Google Play?

Genom att söka på din tidning i Google Play ska appen automatiskt dyka upp. Om du fortfarande inte hittar appen så kan du testa att söka på sajt-namnet. (Exempel: tranastidning.se)

Varför behöver jag nu ha två appar?

Hall Media har bytt ägare och ingår nu i Bonnier News Local, och vi ska nu börja använda deras programvaror för app och sajt. Därför finns nyhetsappen och e-tidningsappen nu i varsin separat app:

  1.  En för e-tidningen där du kan ta del av dagens tidning digitalt och
  2.  En nyhetsapp där du får senaste nytt och pushnotiser om vad som händer nära dig.

Har du laddat ner vår nyhetsapp sedan tidigare kommer den nu att uppdateras och ersättas av vår e-tidning. Det innebär att du behöver ladda ner en helt ny app för att kunna ta del av vårt nyhetsflöde

Undantag är Jnytt och Skövde Nyheter som inte har en e-tidning. Deras gamla appar ersätts istället av nya nyhetsappar.

Hur loggar jag in i nyhetsappen?

För att kunna ta del av allt innehåll i appen behöver du logga in. Gå in under Inställningar på menyn. Under rubriken KONTO loggar du in med samma inloggningsuppgifter som du tidigare har använt på sajten eller i e-tidningsappen.

Hur fungerar den nya nyhetsappen?

Startsidan i appen
När du startar appen första gången möts du av startsidan för den titel du valt att ladda ner. Här hittar du ett urval av de största och senaste nyhetsartiklarna. Om du är inloggad så kommer startsidan att anpassas efter de nyhetskategorier och områden som du läser mest om. Senaste nytt i toppen visar ett kronologiskt flöde med de senaste nyheterna och Mest läst visar ett flöde med de artiklar som är mest lästa under det senaste dygnet.

Så här skräddarsyr du din upplevelse i appen:

Flödet “Följer”
Under FÖLJER på menyn kan du välja vilka områden och ämnen du är intresserad av att följa och som då visas i ditt flöde..

Första gången du klickar på menyn får du göra dina personliga inställningar:

  • Välj ”Gå vidare”
  • Ange din hemadress
  • Markera dina områden som du vill följa
  • Klicka på ”Gå vidare>” uppe i högra hörnet
  • Markera vilka ämnen du vill följa
  • Klicka på ”Gå vidare>” uppe i högra hörnet
  • Välj ”Slå på notiser” och ”Tillåt” om du vill få notiser när nyheter i dina områden eller med dina ämnen publiceras. Vill du inte få notiser väljer du ”Inte nu”. (Du kan senare ändra dina val under inställningar)

Följ ett ämne, ett område eller en artikelserie:
Du kan också välja att följa ett ämne, ett område eller en artikelserie direkt från en artikel. Det gör du genom att klicka på knappen Följ som visas inne i artikeln. Artiklar från det du valt att följa (ämne, område eller artikelserie) kommer då att visas i ditt Följer-flöde. Om du har valt att aktivera notiser kommer du få en pushnotis när det publiceras artiklar inom det du följer.

Inställningar
Under Inställningar på menyn kan du ändra dina inställningar.
Här ser du om du är inloggad i appen, och kan välja att logga ut eller logga in med andra användaruppgifter.

Notisinställningar: Här ställer du in hur du vill ha dina notiser (via din mobils inställningar). Du kan även aktivera och avaktivera notiser.

Mina områden: Här kan du ändra dina inställningar om vilka områden du vill följa eller inte följa.

Mina ämnen: Här kan du ändra dina inställningar om vilka områden du vill följa eller inte följa.

Information: Här hittar du information om appen och de villkor som gäller.

I vilka operativsystem fungerar nyhetsappen?

Våra nyhetsappar fungerar i iOS version 9.0 eller senare samt i Android 4.3 eller senare. Om du har ett äldre operativsystem behöver du uppdatera din enhet. Om din enhet inte stöder nya operativsystem så kan du givetvis ta del av plus i din webbläsare på vår sajt istället.

Fungerar nyhetsappen i surfplattor?

De nya nyhetsapparna har begränsat stöd för att fungera i läsplattor. Det innebär att vi inte testar nyhetsapparna eller optimerar dem för just läsplattor.

Vi rekommenderar att istället läsa oss via din webbläsare i surfplattan. Om du vill använda appen loggar du enklast in i din smarta telefon.

Varför hittar jag inte d-tidningen?

I och med att de nya apparna släpps kommer d-tidningen från och med den 11 juni att pausas och släckas ner. Du som tagit del av d-tidningen kommer precis som vanligt att ha åtkomst till både e-tidningen och våra nyheter på sajt och i app.

E-tidningen

Hur hittar jag e-tidningen?

Du hittar e-tidningen i menyn på din nyhetssajt.

Hur laddar jag ner e-tidningsappen?

Du laddar ner den via App Store eller Google Play. Sök på namnet på din tidning så kommer både e-tidningsappen och nyhetsappen upp.

Kan jag dela artiklar och sidor från e-tidningen?

Om du är prenumerant och inloggad i e-tidningen har du varje dag möjlighet att dela en artikel och ett tidningsuppslag genom de inbyggda funktionerna. Du kan dela genom att skicka en länk till en vän eller genom att publicera på sociala medier.

Den som öppnar en sådan delad länk kan läsa artikeln eller sidan utan att logga in, men möts först av ett erbjudande om att prenumerera. På det här viset kan du tipsa dina vänner om artiklar i tidningen. Och vi hoppas förstås att dina vänner ska uppskatta tidningen så mycket att de själva börjar prenumerera.

Den här delningen är begränsad så att du kan dela maximalt en artikel och ett tidningsuppslag per dag.

Du måste använda e-tidningens inbyggda delningsverktyg för att kunna skicka en “öppen” länk.

Om du delar på annat sätt, till exempel genom att skicka sidans adress i webbläsarfönstret till någon så kan mottagaren inte öppna artikeln eller sidan utan att logga in som prenumerant.

För att dela i e-tidningens webbversionen går du till den svarta kontrollpanelen i botten, trycker på Fler inställningar (tre prickar) och väljer sedan Dela uppslag eller Dela artikel.

För att dela i e-tidningsappen använder du ikonen uppe i höger hörn för att dela ett uppslag, och i artikelläget finns en blå knapp längst ner i artikeln.

Hur zoomar jag smidigast i e-tidningen på dator?

Om du vill zooma in snabbt i e-tidningen på datorn är det smidigt att använda tangentbordet.

Tryck på 2, 3, 4 eller 5 för att snabbt zooma in på tidningssidan. Med 5 zoomar du in mest. Du kan när som helst trycka på någon av de andra siffrorna för att ändra zoom-nivå.

Tryck på 1 för att visa hela tidningssidan i webbläsaren.

Tryck på 0 för att återgå till ursprungsläget.

När du zoomat in kan du använda piltangenterna på tangentbordet för att flytta dig till höger, vänster eller upp och ner.

För att öppna fullskärmsläget på datorn behöver du öppna inställningarna i den svarta Kontrollpanelen i skärmens nederkant (Tryck på de tre prickarna längst till höger). Välj sedan “Fullskärmsläge”.

När du vill lämna fullskärmsläget kan du trycka på ESC-tangenten.

Du kan givetvis zooma även genom att klicka på zoom-knapparna i kontrollpanelen. Eller använda scroll-hjulet på musen, eller ibland styrplattan på en bärbar dator. Det kan fungera lite olika beroende på hur du gör.

Jag har installerat om Android-appen - varför fungerar det ändå inte?

Några Android-användare har rapporterat problem efter att de installerat om e-tidningsappen. Det kan bero på att gammal data i vissa fall finns kvar även efter en ominstallation. Då kan du behöva gå in i enhetens inställningar och rensa bort all gammal data som appen lagrat.

Du kan oftast lösa problemet själv genom att följa dessa steg:
Steg 1. Radera appen genom att trycka på app-ikonen och trycka på “Avinstallera”
Steg 2. Gå in i Google Play och ladda hem appen på nytt.
Steg 3. Öppna inte appen, utan öppna i stället Inställningar. Gå till Appar och sök upp appens namn
Steg 4. Tryck på “Lagring”
Steg 5. Tryck på “Rensa data” och “Töm cache”
Steg 6. Starta nu appen på nytt från hemskärmen. Du kommer att ledas igenom introduktionsbilder och behöver mata in ditt användarnamn och lösenord.

Bra att veta om att radera appar i Android:

Du kan radera en app från din Android-enhet på två olika sätt:

Metod 1: Tryck på app-ikonen och välj “Avinstallera”. Appen tas bort, men mycket av appens data behålls i enheten. (se bilden i steg 1 ovan)

Metod 2: Gå in i enhetens inställningar, leta upp appen och välj “Avinstallera”. Appens tas bort, och data raderas från enheten. (se bilden vid steg 4 ovan).

Båda metoderna kan i vissa fall lämna kvar appdata i enheten som kan “störa” efter en ominstallation. För att få en helt ren app bör du manuellt rensa alla appdata efter en ominstallation enligt beskrivningen ovan.

Fungerar det ändå inte? Kontakta kundservice.

"Det bara krånglar, vad ska jag göra?"

Tusentals kunder använder våra digitala tjänster utan problem varje dag. Men vissa kunder kan drabbas av alla möjliga irriterande fel. Ibland kan det vara svårt att förstå och hitta orsaken.

“Fel på datorn eller appen” kan ibland orsakas av trasig hårdvara, virusangrepp eller dålig uppkoppling. Men de flesta problem är betydligt enklare att lösa.

Det går alltid att be om hjälp hos kundservice. Men innan du kontaktar oss bör du själv kontrollera följande:

# 1. Starta om
Förvånansvärt många underliga fel i datorer, surfplattor och mobiltelefoner försvinner efter en omstart. Stäng av enheten helt, vänta några sekunder och starta den därefter på nytt.

#2. Radera appen och hämta den på nytt
Om du har problem med e-tidningsappen kan du ibland behöva radera appen helt och ladda hem en ny från App Store eller Google Play.

För att radera en app i IOS: Tryck lätt på app-ikonen tills den börjar “skaka” och ett kryss visas i ena hörnet. Tryck på krysset för att radera appen. (Från iOS13 trycker du på app-ikonen och väljer “Ordna om appar” innan stäng-krysset dyker upp)

För att radera en app i Android: Tryck lätt på app-ikonen tills en verktygsmeny dyker upp. Tryck på “Avinstallera”. Ibland kan du trots ominstallation behöva rensa data och cache, läs mer här.

#3. Kontrollera nätverket
Ibland uppstår problem med internetuppkopplingen. Testa att du kan nå andra vanliga sajter. Om det är segt och du har en trådlös router kan avståndet till routern ha betydelse. Routern kan ibland också behöva startas om, eller uppdateras. Mät upp hastigheten på din uppkoppling via en tjänst som fast.com eller bredbandskollen.se. Testa att ansluta dig via kabel, eller via ett annat nätverk, till exempel mobilnätet (4g/3g) eller ett offentligt wi-fi-nätverk (på t.ex bibliotek eller kafé).

#4. Använd en annan webbläsare
Om du använder till exempel Chrome kan du testa Firefox i stället. Om du använder appen i en mobil enhet kan du testa webbläsaren i stället för appen. En del fel kan du fixa genom att rensa webbinformation och cookies i din webbläsare.

#5. Logga ut och logga in igen
Om du har problem med inloggningen på våra tjänster kan det ibland hjälpa att logga ut och logga in igen. Eller prova att logga in från en annan enhet eller webbläsare. Läs här om andra vanliga problem med inloggningen.

#6. Testa med annan enhet
Om det inte fungerar kan du prova att logga in från en annan enhet, till exempel låna någon annans surfplatta, mobil eller dator.

#7. Uppdatera
Kontrollera att operativsystem, webbläsare och appar är uppdaterade till senaste versionerna.

#8. Skicka in en felrapport
Om du trots detta har problem med vill vi gärna att du skickar in en felrapport till oss. Eftersom det finns mängder av olika typer av mobiler och surfplattor och versioner av operativsystem behöver vi så mycket information som möjligt för att felsöka.

#9. Kontakta Kundservice
Om du behöver personlig hjälp kan du kontakta kundservice. Skriv eller ring under våra öppettider.

Felsökning kan vara komplicerad. Men försök gärna identifiera problemet innan du kontaktar oss.

Det finns mängder av olika systemversioner, webbläsare och operativsystem och ju mer information du kan ge till oss desto större möjligheter har våra supporttekniker att hjälpa.

Varför är sidorna ibland suddiga eller tomma i nya Samsung med Android 9?

Uppdatera till version 8.3.4 för att lösa problemen med Android 9. Om problemen skulle kvarstå, var vänlig kontakta kundcenter.

En del av våra användare som har nya Samsung-enheter med Android 9 har rapporterat att sidorna i e-tidningen ser suddiga ut. “Sämre än i min gamla platta”, säger de. Orsaken är att Samsung i sin nya modell gjort om hur tidningsbilder renderas.

Vår leverantör känner till problemen och arbetar med en uppdatering av appen, så att den ska ge skarpa tidningsbilder inom kort även i dessa nya plattor med Android 9.

Suddigheten gäller främst hela tidningssidor. Vid inzooming tycks det fungera bättre.

Tills vidare rekommenderar vi att använda läsläget, det vill säga klicka på artiklarna för att öppna dem i läsvänligare format, där man även kan bläddra sig genom tidningens artiklar.

Tom förstasida:
Ett annat problem har drabbat vissa användare av Android 9. Det gör att förstasidan i e-tidningsappen är helt tom och inte visar översikten med de senaste tidningarna. Det går dock att hitta dagens tidning och tidigare utgåvor i Arkivet. Uppdatera till version 8.3.4 för att lösa problemen med Android 9. Om problemen skulle kvarstå, var vänlig skicka in en felrapport.

Hur funkar automatisk nedladdning av e-tidningen?

Automatisk nedladdning innebär att den nya utgåvan av tidningen laddas ner i bakgrunden under natten så att den automatiskt blir tillgängliga för läsning offline.

Här nedan beskrivs funktionerna för automatisk nedladdning i den nya inställningspanelen, som du når genom att trycka på “Inställningar” i verktygsraden i appens botten.

Om du trycker på “Automatisk nedladdning” slås funktionen på och en ny inställningspanel öppnas där det står “0 titlar valda”. Tryck på raden “0 titlar valda” för att ställa in vilka titlar du vill ladda ned automatiskt.

Nu visas alla tidningar som är tillgängliga i appen, även de som du kanske inte har åtkomst till via din prenumeration. Markera den titel du vill ladda ner automatiskt, i de flesta fall appens huvudtidning.

Klart! Nu kommer din valda tidning att laddas ner varje natt till din enhet, men bara under vissa förutsättningar:

  • Din enhet måste vara laddad till minst 60%, och helst ansluten till laddaren.
  • Din e-tidningsapp måste vara aktiv i bakgrunden, den får alltså inte vara helt avslutad
  • Du måste vara inloggad i appen och ha åtkomst till den valda tidningen
  • Din enhet måste vara ansluten till ett wifi-nätverk.
Hur får jag som prenumerant tillgång till e-tidningen?

För att läsa e-tidningen behöver du ha en prenumeration på något av våra paket Total, Helg eller Digital.

Du behöver dessutom ha inloggningsuppgifter med e-postadress och lösenord, det vi kallar ett digitalt konto. Kontot kopplar ihop din prenumeration med din e-postadress. Sedan kan du logga in med e-postadress och lösenord och kan läsa din e-tidning.

Varför är e-tidningen så långsam hos mig?

En del av våra användare upplever att e-tidningen är långsam och det tar tid att vänta på att sidorna ska hämtas.

Ofta beror detta på en långsam internetuppkoppling. Om du är uppkopplad via ett mobilt bredband (med hastighet lägre än ca 10 Mbit/s) kan det upplevas segt. E-tidningen innehåller mycket text och bilder. Om du är på resa och bara har tillgång till 3G-nät kan det upplevas som extremt segt att hämta hem e-tidningen.

Du kan själv mäta upp din hastighet på internet genom att gå till någon av dessa tjänster:
fast.com/se eller bredbandskollen.se.

Om du använder en surfplatta och mobil med trådlös uppkoppling kan det ha stor betydelse hur långt från din wifi-router du befinner dig. Testa gärna att mäta på olika platser. Ibland kan du också behöva starta om din router. Om du inte får ut den hastighet du betalar för kan du kontakta din internetleverantör för att få hjälp.

Gammal Android-version?
De tekniska egenskaperna i din surfplatta och mobil kan också ha betydelse. Vissa enheter har svaga processorer och klent arbetsminne vilket i hög grad kan påverka hämtning och utritning av e-tidningssidor. Många tidiga Android-surfplattor såldes tyvärr med låg kapacitet, kan inte uppgraderas och är därmed föråldrade redan efter ett par år.

Vissa Samsung-plattor kan på grund av tillverkarens begränsningar inte uppdateras till högre Android-version än 7.1.1.

Ladda ner i offline-läge
Ett tips för att uppleva tidningen snabbare är att först ladda ner hela tidningen i offline-läge, och sedan börja läsa.

Du laddar ner en utgåva för offline-läge genom att öppna Arkiv och sedan trycka på den lilla “ladda ner”-ikonen nedanför vald utgåva. Om du först laddar ner hela utgåvan till din enhet kan du sedan läsa tidningen med god kvalitet även på tåg, buss och flyg med dålig eller ingen internetuppkoppling.

Uppdatera din app
Det är viktigt att du ser till att uppdatera till senaste version av e-tidningsappen. Vi optimerar kontinuerligt. Se också till att ha uppdatera din enhet så att du har senaste versionen av operativsystemet.

Slå på bakgrundsnedladdning
Om du har appen uppkopplad med wifi kan du slå på automatisk bakgrundsnedladdning så att dagens tidning laddas ner under natten.

Rensa bort gammal data
I några fall kan gammal data ligga kvar i din app och göra att det går trögt att ladda hem nya utgåvor. Vi vet att detta har inträffat för flera användare av iOS(Apple)-enheter. Det hjälper då inte heller alltid att gå in i appens inställningar och trycka på “Ta bort nedladdningar”.

Enklaste sättet är att helt enkelt radera appen från enheten och ladda hem den på nytt från App Store. Håll fingret lätt på app-ikonen en stund tills appen börjar skaka och ett kryss visas i app-ikonens hörn. Tryck på krysset för att radera appen.

Ett annat är att gå in i Inställningar -> Allmänt -> iPhone/iPad-lagringsutrymme -> Appens namn och kontrollera hur mycket som finns i “Dokument och data”.

I Android kan du gå in i enhetens allmänna Inställningar, välja Appar, din app och trycka på Lagring – för att rensa all gammal data. Läs mer här.

Läs via webbläsare
Om du upplever problem i appen kan du istället försöka läsa e-tidningen i en vanlig webbläsare.

Hur skriver jag ut från e-tidningen?

Det är inte alltid helt enkelt att få till bra utskrifter. Det kan bero på din enhet och din skrivare. Vi kan inte hjälpa dig med hur du gör i just ditt fall. Men här är några allmänna tips:

Enklast är att öppna e-tidningen i en webbläsare på en dator. Där dyker en Dela-knapp upp nere till höger när du för muspekaren mot nederkanten. Tryck på den och sedan på knappen för “Skriv ut”

Du kan ofta också använda webbläsarens inbyggda funktion under Arkiv -> Skriv ut. Om det inte fungerar på det ena sättet kan du pröva det andra.

När du tryckt på Skriv ut får du oftast fram en översiktsvy där du kan förhandsgranska din utskrift. Den kan se väldigt olika ut beroende på vilken skrivare, webbläsare och operativsystem du har. Ovan visas hur den kan se ut när du skriver ut från webbläsaren Chrome på MacOS till en HP-skrivare. Välj om du vill skriva ut båda sidor i uppslaget eller bara den ena.

Eftersom tidningen är i annat format än skrivarens papper kan du ibland behöva justera storleken på utskriften så att sidan får plats på papperet.

Prova dig fram med inställningarna för layout, färg, skalning och pappersformat.

Utskrift från mobil enhet
Om du vill skriva ut från surfplatta och mobil till en wifi-ansluten skrivare på ditt trådlösa nätverk kan det krävas några olika försök.

Om du använder vår app för ipad eller iphone finns ingen funktion för direktutskrift inne i appen. Då kan du istället ta en “skärmdump”, en bild av den aktuella sidan och skriva ut bilden. Läs mer här du tar en skärmdump på ios-enheter.

På de flesta Android-enheter kan du också ta en skärmdump men det skiljer sig åt beroende på enhet och systemversion. I nyare Samsung-enheter kan du ta en skärmdump genom att hålla nere två knappar samtidigt: Hemknappen och Av/På-knappen. Se instruktion här (på engelska).

Sök annars på Google efter instruktioner för just din enhet.

Hur löser jag korsord digitalt?

Klicka på de kryss eller knåp som du vill lösa. Längst upp i menyn finns olika hjälpfunktioner som förklarar de olika stegen.

Så här gör du:
1) Klicka på den ruta där du vill börja att skriva.
2) Vill du byta riktning mellan vågrätt och lodrätt, så gör du det genom att dubbelklicka eller trycka på mellanslagstangenten.(För iOS bara mellanslagstangenten).
3) Vill du fortsätta senare: klicka på ”Fortsätt senare”, så får du en länk till din epost. Det betyder att du kan fortsätta på en annan enhet än den du började på.
4) Korsordet går att lösa i dator (Mac och PC), läsplatta och smartphone både iOS och Android.
5) Bäst fungerar det om du har senaste version av webbläsare och systemprogram, kör du Android bör du använda Chrome som webbläsare.

Fortsätt senare
Vill du fortsätta senare: klicka på ”Fortsätt senare”. Här kan du välja om du vill spara korsordet på den enhet som du löser det på eller en annan enhet. För att lösa korsordet på en annan enhet så sa du ange din mailadress, sedan får du en länk till din e-post. Det betyder att du kan fortsätta på en annan enhet än den du började på.

I vilka enheter kan jag läsa e-tidningen?

Du kan läsa e-tidningen på dator, surfplatta och mobil. Du kan läsa e-tidningen direkt i webbläsaren eller genom att ladda hem en app för Android eller IOS till surfplatta och mobil.

Våra nya e-tidningsappar fungerar i smartphones och surfplattor med Android 4.4 eller senare och med iOS version 9.0 eller senare. Om du har ett äldre operativsystem behöver du uppdatera din enhet.

E-tidningen fungerar i moderna webbläsare. Om du använder Internet Explorer fungerar det bara från version 11. Prova att uppdatera din webbläsare eller ladda hem Google Chrome om du har problem.

Hur loggar jag in för att läsa e-tidningen?

Om du läser e-tidningen via din nyhetssajt så trycker du på länken E-tidning och kommer till “bokhyllan” för e-tidningen. Tryck på en utgåva för att få fram inloggningsrutan. Skriv in din e-postadress och lösenord så är du inloggad.

Steg 1. Gå till nyhetssajten och tryck på länken E-tidning
(På bilderna visas gd.se men det fungerar likadant på alla våra sajter)

Steg 2. Du kommer nu till “bokhyllan” som visar den senaste utgåvan av din tidning. Plus en del merläsning. Tryck på tidningen. Eller på “Logga in”-länken överst på sidan.
(På bilden visas Gefle Dagblad men det fungerar likadant på alla våra sajter)

Steg 3. Inloggningsformuläret öppnar sig. Fyll i din e-postadress och lösenord för att logga in. Använd samma inloggningsuppgifter som på nyhetssajten. Om du har glömt ditt lösenord, tryck på länken “Glömt lösenord”. Om du inte ännu har inloggningsuppgifter, tryck på “Skapa konto”.

Kom ihåg att lösenordet måste skrivas in exakt som du skapade det, och är känsligt för stora och små bokstäver.

Steg 4. Du är inloggad och kan läsa e-tidningen.

Fungerar e-tidningsappen i surfplattor?

Ja, det gör den.